Det vil knake i sammenføyningene og kan bli betydelige driftsutfordringer når Luftforsvaret skal rekruttere personell som skal bemanne og drifte de nye maritime P-8A Poseidon overvåkingsflyene som skal innfases fra 2022.
kjetil@aldrimer.no
Det opplyser tillitsvalgt for Norges offisers- og spesialistforbund (NOF) ved Andøya flystasjon, Stein-Håkon Eilertsen. Han frykter at overgangen fra P-3 Orion til de nye P-8-flyene kan bli brutal og krevende.
Luftforsvarets maritime patruljefly følger spesielt grundig med på russisk maritim . . .
Denne artikkelen er for abonnenter
Bli abonnent og få tilgang til mer innhold og eksklusive artikler!
Årsabonnement: Kr. 1940,-
Årsabonnement veteraner: Kr. 1164,- (NB: Må brukes sammen med rabattkode. Ta kontakt på abonnement@aldrimer.no dersom du ikke har)
Halvårsabonnement: Kr. 1040,-
Kvartalsabonnement: Kr. 539,-
Månedsabonnement: Kr. 199,-
Årsabonnement bedrifter/inst: Kr. 5999,- (inntil fem samtidige brukere)
Årsabonnement biblioteker: Kr. 4999,- (inntil fem samtidige brukere)
Allerede abonnent?
Kjetil Stormark
Kjetil Stormark er en journalist, forfatter og redaktør med mer enn 30 års journalistisk fartstid. Hans spesialområder er forsvars- og sikkerhetspolitikk, Forsvaret, politiet, terrorangrepene 22. juli 2011 spesielt og terrorisme generelt, etterretning, ekstremisme og historiske forhold fra den kalde krigen. Han har gjennomført mange dokumentarprosjekter, både som bøker og filmer. Stormark blir mye brukt som kommentator på stoffområder han dekker. Stormark er tidligere PR-rådgiver i byrået JKL Oslo. Stormark var presseråd for den norske FN-delegasjonen i New York da Norge var medlem av Sikkerhetsrådet i 2001-2002.