Forsvaret har 120 sosiale medier-profiler med Forsvaret som avsender. 90 av dem er Facebook-profiler. Nå skal de aller fleste bort, og kommunikasjonen strømlinjeformes.
Av OLE DAG KVAMME/ oledag@aldrimer.no
– Vi har altfor mange som poster på sosiale medier på vegne av Forsvaret eller en del av Forsvaret, sier oberst Eystein Kvarving, som er stabssjef i Forsvarets mediesenter.
Han har ledet utvalget som har laget organisasjonen for en slanket kommunikasjonsprofil for Forsvaret.
Fem avsenderidentiteter
Forsvaret planlegger å redusere fra 132 til 82 informasjonsarbeidere, og kvitte seg med Forsvarets forum. Nå skal Forsvaret konsentrere seg . . .
Denne artikkelen er for abonnenter
Bli abonnent og få tilgang til mer innhold og eksklusive artikler!
Årsabonnement: Kr. 1940,-
Årsabonnement veteraner: Kr. 1164,- (NB: Må brukes sammen med rabattkode. Ta kontakt på abonnement@aldrimer.no dersom du ikke har)
Halvårsabonnement: Kr. 1040,-
Kvartalsabonnement: Kr. 539,-
Månedsabonnement: Kr. 199,-
Årsabonnement bedrifter/inst: Kr. 5999,- (inntil fem samtidige brukere)
Årsabonnement biblioteker: Kr. 4999,- (inntil fem samtidige brukere)
Allerede abonnent?
Ole Dag Kvamme
Ole Dag Kvamme er frilansjournalist med base i Kristiansand. Han har tidligere arbeidet i eller for Fædrelandsvennen, Agderposten, NTB, Aftenposten og Forsvarets Forum. Kvamme har også vært lektorvikar i journalistikk ved Mediehøgskolen NLA Gimlekollen 2014. Han er utdannet statsviter fra Universitetet i Oslo.