FLYR VIDERE: Forsvaret vil ikke sette norske C-130J Hercules transportfly på bakken, fordi de har færre flytimer bak seg enn de flyene som US Air Force nå gjennomfører særskilt inspeksjon av. Det er funnet sprekker i skrogene på flere av av de amerikanske transportflyene. Her det norske C-130J Hercules-flyet "Frigg 5601" på Jan Mayen. Foto: TORBJØRN KJOSVOLD/FORSVARET
Forsvaret setter inntil videre ingen av sine fire C-130J Hercules transportfly på bakken etter at det er funnet sprekker i tilsvarende fly som er i amerikansk tjeneste.
Av KJETIL . . .
Denne artikkelen er for abonnenter
Bli abonnent og få tilgang til mer innhold og eksklusive artikler!
Årsabonnement: Kr. 1940,-
Årsabonnement veteraner: Kr. 1164,- (NB: Må brukes sammen med rabattkode. Ta kontakt på abonnement@aldrimer.no dersom du ikke har)
Halvårsabonnement: Kr. 1040,-
Kvartalsabonnement: Kr. 539,-
Månedsabonnement: Kr. 199,-
Årsabonnement bedrifter/inst: Kr. 5999,- (inntil fem samtidige brukere)
Årsabonnement biblioteker: Kr. 4999,- (inntil fem samtidige brukere)
Allerede abonnent?
Kjetil Stormark
Kjetil Stormark er en journalist, forfatter og redaktør med mer enn 30 års journalistisk fartstid. Hans spesialområder er forsvars- og sikkerhetspolitikk, Forsvaret, politiet, terrorangrepene 22. juli 2011 spesielt og terrorisme generelt, etterretning, ekstremisme og historiske forhold fra den kalde krigen. Han har gjennomført mange dokumentarprosjekter, både som bøker og filmer. Stormark blir mye brukt som kommentator på stoffområder han dekker. Stormark er tidligere PR-rådgiver i byrået JKL Oslo. Stormark var presseråd for den norske FN-delegasjonen i New York da Norge var medlem av Sikkerhetsrådet i 2001-2002.